torstai 5. tammikuuta 2012

tehokasta ongelmanraitkaisua

Nimittäin, vaikka se kaiken logiikan vastaiselta kuulostaakin, mulla oli vielä hetki sitten ongelma. Eikä niinkään se että mulla se ongelma oli, vaan se etten ois osannu kuvitella itteäni valittamassa siitä että mun lähes pitää ostaa joku uusi kiva objektiivi. Normaalisti mä hyppisin tosiaan seinille mutta nyt juttu meni niin että mun piti alunperin saada tämä uusi kumppani joululahjaksi, mutta tuo matka vähän tuli mun ja tulevan rakkaani väliin. No, äiti sitten oli sitä mieltä että säästämistoimista huolimatta mehän ostetaan mulle se objektiivi, koska "kaikille sukulaisille on sanottu että ostat sen niillä rahoilla jotka ne sulle anto" ja "sun pitää ostaa jotain konkreettista niillä joululahjarahoilla ettei mene kaikki siihen matkaan". Taitaa lähinnä olla jotku maailmankirjat sekasi tms mitä yleensä sanotaan tällasissa tilanteissa? Nimittäin vitsi oikeesti todellaki piilee siinä että mä (niinku varmaan lähes kaikki muutkin) rakastan ostaa kaikkea uutta, hienoa ja kallista ja vielä äidin 50% sponssauksella! Mutta tällä kertaa mä oikeesti ahdistuin ajatuksesta että pitäis tuhlata sitä rahaa nyt kun oikeestaan ensimmäisen kerran elämäni aikana sitä pitäs todellaki säästää, ja omasta pussista.
No, toinen ongelma sitten tulikin vastaan kun piti alkaa valitsemaan että minkäs objektiivin sitä haluaisi. Aluksi kaavailin kalansilmää, mutta tulin siihen tulokseen etten tee sillä juurikaan mitään. Onhan ne kuvat toki ihan törkeen hienoja mutta ääh, tässä tilanteessa ei ainakaan tuntunut sopivalta sijoittaa siihen kahtasataa. Toisena vaihtoehtona on jo pitkään haaveissa hengaillut canon f1.8 50mm. No, sain Reetalta palautetta että kyseinen objektiivi todella on hintansa arvoinen, ja tässä tapauksessa ei siis ehkäpä parasta mahdokkista laatua. Aloin siis haaveilemaan sen paremmasta versiosta, nimittäin tuosta, mutta siinä sitten jäi samalla hintakin pelkäksi haaveeksi. En kyllä ala maksamaan melkein 400€ yhtään mistään tässä tilanteessa kun periaatteessa mulla ei ois rahaa ees kahviin.
MUTTA NYT olen valaistunut, kokenut ylösnousemuksen ja muuta mukavaa, nimittäin blogeja selaillessani törmäsin johonkin jonka ostamista suunnittelin jo varmaan vuosi sitten huonoin tuloksin silloisesta rahatilanteesta johtuen. Nyt tuo kaiken ratkaisu, jumalan lähettiläs hyppäsi eteeni kuin tyhjästä ja pelasti mut ikuiselta kadotukselta. Nimittäin Lomography Fisheye no. 2-kalansilmäkamera ! Toi filmikamera ois vaan niin rento ja eeppinen. Hintaaki on vaan tuo 69€ ja muutaman filmirullan kera vähän päälle satanen. Ei paha? Tossa ois vaa sellane tietty fiilis kyllä kaikki varmaan tajuaa. Äiti ois ilonen, toi ei maksais kummallekkaan kauheesti ja mä voisin ostaa kunnon objektiivin joskus paremmalla ajalla. Bueno! Mutta nyt huh huh mikä raamattu piti kirjottaa näinkin pienestä aiheesta, voisin mennä nukkumaan, hyviä öitä rakkaat.

 Ps. Tähän saa ihan törkeen siistejä filmejä!




Vielä muutama kyseisellä kameralla napsittu kuva.



1 kommentti:

  1. itelläki ollu tuo haaveissa jo jonku aikaa, jos sais synttärilahjaksi............:D sitte ois samiskamerat!

    VastaaPoista